lördag 19 januari 2013

Gick det bra på toaletten?

Storasyster har börjat ställa en massa artiga frågor åt höger och vänster. Och jag tänker att det är väl bra. Men inland blir det lite väl artigt. Härom morgonen kom hon in till mig och lillebror när vi just vaknat och frågade "hur har natten varit?". Jag berättade och hon var till synes nöjd med svaret. So far so good.

En annan gång fick vi besökaren vänner som bor i Nacka (en bilresa på runt 15 minuter härifrån). När de kommer in frågar storasyster "har resan gått bra?". Klart man vill veta det. Men oftast brukar man väl fråga de som rest något mer långväga.

Idag var hon ivrig att få in mig på sitt rum, eller in i sitt hus som hon kallar det. Jag ville göra frukost och gå och kissa först. När jag fått göra det och kommer in till henne frågar hon "gick det bra på toaletten?". Där nånstans kände jag att det räckte med artighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar