torsdag 10 januari 2013

Tandborstning

Jag sitter i soffan och hjälper dottern att borsta tänderna. På TV'n visas ett program där ett par tittar på hus på landet. Jag håller i tandborsten och ber dottern gapa. Så borstar jag.

Efter några sekunder för hon bort min arm.
- Mamma, vilken färg har huset?
- Vilket hus?
- Det där (pekar på TV'n). På utsidan.
- Ja... Det kanske är vitt?
- Nej, det är nog rosa.
- Okej. Nu borstar vi vidare.
Två sekunder senare för hon bort min arm igen och pekar på TV'n.
- Soffan är rosa mamma!
Jag borstar vidare. Min arm förs bort.
- Alla älskar rosa soffor!
Jag borstar. Min arm förs bort.
- Du äskar också rosa mamma!
Tandborstningen fortsätter i hela fyra sekunder.
- Vill de köpa alla husen mamma?
- Nej de vill nog bara köpa ett hus.
- Okej. De vill nog bara köpa ett hus.
Jag borstar lite till.
- Mamma jag tror nog att vi borstat färdigt nu.
Jag ger upp borstandet.

1 kommentar:

Frida sa...

Tänk om man så bara för en endaste liten sekund kunde kika in bakom pannbenet på de små och få en liten glimt utav vad som rör sig därinne. Och hur det rör sig. Och hur snabbt... Det skulle vara fantastiskt intressant =)

Kramar!

Skicka en kommentar