lördag 31 mars 2012

Så sänkte sig lugnet över oss

Jag och barnet hade en mysig kväll igår medan maken var på galej med jobbet. Faktiskt riktigt mysig. Hon kan mysa numera, men bara när hon själv vill. Så det gäller att passa på när hon kryper upp i famnen och vill vara nära. Men hur mysigt det än var så känns det inte riktigt som helg när man inte spenderar fredagskvällen tillsammans alla tre.

Imorse klev jag upp med ett ruskigt piggt barn kl 05:30. Jag hann med att äta, duscha och planera dagen före kl 09. Då väckte jag maken och delgav honom alla mina planer. Han var inte fullt lika entusiastisk som mig. Men sen blev det storstädning av. Och lunch till barnet. Nu sover hon som en stock medan jag och min man sitter i soffan och läser böcker/internettar (gissa vem som gör vad?!) och först nu känns det som helg. Jag känner lugnet. Just nu känner jag mig så pass lugn att jag kanske till och med orkar vara en bra mamma hela helgen. Men det återstår att se. Barnet kommer ju inte sova hela dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar