fredag 10 februari 2012

Oväntad vändning

Idag vaknade jag upp till fantastiskt vinterväder med frost på träden och närmare 15 miusgrader. Jag vaknade också upp tillsammans med ett barn med närmare 40 graders temp. Ingen jättebra kombo när man vill ut och fotografera när det för en gångs skull finns frostiga träd i Stockholm. Så fotograferingen fick helt enkelt vänta.

Barnet var febrigt och dessutom skulle jag iväg till ett möte med försäkringskassan, chefen och min läkare. Ett bra möte som inte tog mer än en halvtimma innan vi hade avklarat allt. Då utbrister min läkare "Men så bra, nu har vi 15 minuter till godo. Ska vi inte ta och prata om Reinfelts förslag om att arbeta till 75?" Så där satt vi en stund och diskuterade förslaget. En oväntad men välkommen vändning av samtalet.

Nu är jag åter hemma och roar febrigt barn.






















Ingen Stockholmsfrost här inte, men norrländsk snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar