torsdag 7 mars 2013

Aj, ack och ve

Nu tycker jag allt lite synd om mig själv. Vad jag trodde var någon slags huvudvärk visade sig nyss vara skavsår från glasögonen. Och inga linser har jag heller. Det kanske låter som att jag fått slut på linser, men sanningen är den att jag inte har några linser. Har aldrig haft. Jag har ju trots allt bara varit glasögonbärare i lite drygt ett år. Men nu förstår jag ju varför linser är en bra grej. Så vad gör jag?! Ska jag sätta typ kompresser över näsan? Bomull? Fetvadd? Smörja? Inte smörja? Jag behöver ju ha glasögonen på mig, annars får jag huvudvärk på riktigt. Och det känns inte som något som jag behöver just nu. Herregud såna dilemman jag ställs inför.

Här har ni skavsåret. Man ser även hur jag höjer på ögonbrynen allt jag kan för att släta ut den bekymmersrynka som tycks ha blivit permanent efter de senaste dagarnas prövningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar