söndag 3 mars 2013

Sweet dreams

Jag och maken håller på att titta igenom Dexter på Netflix. Jag har bara sett enstaka avsnitt tidigare så det är en ren fröjd att kunna titta på det hela, utan reklam. För er som inte sett serien (här vänder jag mig till mina kära föräldrar) handlar den kortfattat om Dexter, som arbetar som kriminaltekniker och är seriemördare. Men han mördar bara de som mördat andra och kommit undan med det. Då så.

Förutom Dexter kollar jag emellanåt på Horton. Det är en barnfilm. Det är inte jag själv som väljer att titta på den, men jag ska inte sticka under stolen med att filmen är rätt underhållande. Horton är en elefant som ska rädda en hel värld från undergång. Denna värld finns i ett dammkorn.

På dagtid händer det också att jag tittar på Housewifes of...lite vad som helst. Det blir lätt så när man sitter i soffan och ammar. Det funkar ju inte att läsa böcker med en sprattlande krabat i famnen. Alla housewifes dricker vin och tjafsar med sin väninnor. Som även de dricker vin och tjafsar med sina väninnor.

Nu undrar ni säkert varför jag rabblar TV-underhållning. Och det kan man såklart undra. Det är inte menat som tips på helgaktiviteter så mycket som ovan nämnda program är en bidragande faktor till mina drömmar. Jag drömmer nämligen sjukt mycket nu. Egentligen sen lite drygt ett år tillbaka. Drömmarna är nån slags kombination av väldigt skruvad verklighet och fiktion. Det förekommer karaktärer från både TV och verklighet. När jag vaknar vet jag liksom inte vad som hänt och inte. Jag förstår ju att jag inte mördat nån eller att jag blivit mördad, men i övrigt blir det luddigt. Så här går jag runt i nån slags förvirrat tillstånd, halvt oförmögen att avgöra vad som händer i mitt verkliga liv och i mina drömmar.


Dexter Morgan himself.
Horton med sitt dammkorn.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar