lördag 9 mars 2013

Hurra och tjohooo

Med detta glada utrop vill jag meddela att båda barnen sover i sina sängar sen klockan 20. Eller sina och sina... Lillebror sover i vår säng. Han gillar ju inte det där med att sova ensam. Men eftersom att det är där han sover så antar jag att det får räknas som hans säng. Jag trodde inte att denna dag skulle komma riktigt än. Och jag vågar inte tro att det kommer att upprepas nästan nånsin igen. Men det är onekligen ett trevligt inslag i vardagen.

Så, hur firar vi då denna stora händelse?! Jo det ska jag tala om. Jag började med att gå och handla chips och godis. Riktigt krispiga chips. Såna man inte kan äta utan att bebis som normalt ligger och sover på ens bröstkorg vaknar. Sen dukade jag upp en sjuhelsickes gottebuffé i soffan och slog mig ner bredvid. Sen har jag kollat på melodifestivalen samtidigt som jag förkovrat mig i internetvärlden. Jag har druckit en väldig massa vatten också. Man blir ju törstig av chips.

Vad maken gjorde? Han sitter fortfarande och jobbar efter en hektisk vecka. Men han har hjälpt mig med chipsen och godiset.

Jamen så kom inte och säg att vi inte vet hur man firar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar