tisdag 15 maj 2012

Ännu en glamourös dag

Vissa dagar önskar man sig mer tillbaka till sängen än andra. Idag var förvisso själva arbetsdagen trevlig. Men därefter började det gå utför.

Jag gick ut hårt med att försöka handla på ICA utan vare sig visakort eller kontanter, med ett hungrigt barn i vagnen. Därefter gick vi hemåt tomhänta. Jag fick slänga åt henne ett äpple för att vinna tid och hittade till min stora glädje pannkakor med tillbehör i kylen. Detta gladde inte barnet som hällde ut de tillhörande blåbären på matbordet/golvet för att sedan endast äta upp grädden. Själv åt jag havregrynsgröt. Därefter ägnade hon en lång stund åt att härma allt jag sa. Sen var hon åter hungrig och ville ha välling. Jag ville helst att hon skulle göra natt. Jag stoppade vällingflaskan i micron och barnet ville öppna luckan när det plingade. Sagt och gjort - det var bara det att micron välte när hon öppnade luckan och vi hade snabbt välling över både oss och hela köket. Så istället för att mysa i soffan skurade jag köket med välling droppandes från håret medan barnet satt i badbaljan.

Nu luktar det sur mjölk i köket (trots skurande) och jag längtar efter sängen. Men barnet är djupt inne i leken och visar inga tecken på att vilka somna den närmsta timmen.

Den delikata havregrynsgröten. Det är pumpakärnor i. Inte snorkråkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar