torsdag 24 maj 2012

En förvirrande värld

Under helgen i Köpenhamn började jag läsa en bok som jag köpte i all hast på Arlanda. Det är den senaste boken i serien om Maria Wern, skriven av Anna Jansson. Jag behövde något tillräckligt spännande och samtidigt lättläst för att läsa vidare. Och det fick jag. 

Problemet när jag läser böcker är att de tar sig in i mina drömmar. Inte på ett otäckt vis. Bara tillräckligt för att jag i vaket tillstånd har svårt att veta vad som hänt i boken/drömmen och vad jag läst på kvällstidningarnas löpsedlar. Jag fastnar helt enkelt så i böckerna att jag har svårt att släppa det hela. Så när jag för en stund sen kikade in på expressen.se kunde jag inte för mitt liv förstå varför hela landslaget begett sig till Gotland. Det verkar ju farligt där. Nu tog det inte många sekunder innan jag var åter i verkligheten. Men de sekunderna var något förvirrade.

Jag ser det trots allt som ett positivt tecken att jag åter har tillräcklig ro i kroppen att läsa böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar