torsdag 31 maj 2012

Har jag sagt att jag älskar blocket?

Nu är jag igång på allvar. Här ska köpas och säljas! Jag ser fram emot ytterligare en förrådsrensning så att jag kan lägga ut lite mer annonser. Dags att göra sig av med sånt jag tror mig behöva och fylla eventuella tomrum i själen med nya saker!

Vi har spontanshoppat ett köksbord och stolar. Eller jag vet inte hur mycket spontanshopping det rör sig om egentligen med tanke på att vi (mest jag) letat ett tag. Det spontana i det hela är väl att det blev ett helt annat slags bord än vi letade efter. Jag lurade med mig en halvkrasslig make och ett exalterat barn till Kungsholmen så snart maken kommit hem från jobbet. Väl framme bestämde vi oss för att det blev ett köp. Vi baxade in bord och stolar i bilen (där och då älskade jag vår gamla, gamla mazda) bara för att inse att det inte fanns plats kvar för oss tre. Bara två. Jag förstod att det var jag som skulle få ta tunnelbanan hem och traskade snällt iväg medan vårt nya köksbord med tillhörande stolar åkte hemåt.

Nu har vi två köksbord och åtta stolar. Hälften av sakerna ligger nu ute på blocket. Och jag förstår att jag åter lagt ut saker för billigt. Jag har fått vansinnigt många telefonsamtal, sms och mail. Det första kom i samma stund som annonsen lades ut. Men jag tänker att det viktigaste är att jag slipper slänga vårt gamla bord. Tänker jag så slipper jag ångra att jag inte la på några hundralappar på priset. Istället siktar jag in mig på nya saker att sälja!

Så här såg bordet ut innan barnet kom till världen. Nu har vi definitivt inga dukar på bordet. Eller höga ljusstakar. Nu blir det en slipbar bordsskiva istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen bild på det nya bordet?

Edib

Frida sa...

Ja slipbart och så lite kross- och vältningsbara saker som möjligt ska det vara. Länge leve enkelheten! :)

Lagoma Linnea sa...

Edib, det nya bordet ligger än så länge kvar i bilen! Ska bära in det imorgon om inte maken gjort det ikväll. Då kommer bilder :)

Skicka en kommentar