onsdag 23 maj 2012

Pallprojektet

Jag bestämde mig för att ta tag i en av alla påbörjade hemmaprojekt dagen till ära. Den något slitna pallen i köket, som dessutom fått en och annan färgfläck när jag målade om i sovrummet, behövde slipas och målas. Eftersom att den här pallen skulle ha målats för nåt år sedan fanns all färg redan hemma, väntandes på att användas. Jag började rota bland alla färgburkar. Det börjar bli några stycken efter alla mina påbörjade projekt så det tog en stund att hitta rätt. Eller nästan rätt. Jag har tydligen slängt den färg jag skulle använda som grundfärg. Den måste ha hängt med till återvinningscentralen efter sovrumsmålningen. Känns bra att ha slängt en helt oöppnad burk med färg. Så går det när tankarna är på annat håll.

Det blev helt ok trots allt. Även om det krävdes grundfärg och därefter fem lager färg för att täcka fanskapet.

Före

Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar