måndag 14 maj 2012

Dags för tant att gå och lägga sig

En jobbhelg är till ända. Jag har på något underligt vis lagt mitt schema så att jag jobbar var annan helg hela våren. Hur jag tänkte runt det känns inte som någon vidare idé att klura på. Man blir lätt dagvill när man jobbar oavsett hur röd en dag må vara. 

I lördags kväll när klockan närmade sig 22 promenerade jag mot Slussen för att äntligen få åka hem och sova. Jag slogs av att det var osedvanligt mycket folk i rörelse. Uppklädda var de också. En och annan vinglade. När jag närmade mig spärrarna blev jag irriterad av hur många det var som stod ivägen. Alkohol luktade de också. Jag funderade över om det är examenstider redan. Så kom jag på att det var just lördag. Och att den här tanten nog behövde gå och lägga sig.

Nåväl, idag börjar min helg som består av en dag. Jag ska sätta mig i ett fönster och titta på min halvdöda orkidé som slagit skott eller nåt sånt.

1 kommentar:

Frida sa...

Finns det ngt bättre än att slöstirra på halvdöda ting? Bra val Linnea. Bra val. :)

Skicka en kommentar