söndag 1 juli 2012

Det är JAG som bestämmer!

Det uttrycksfulla barnet har åter börjat höja (?) rösten för att få som hon vill. Det är det som räknas. Att få bestämma. Tydligen. Och det kan hon väl få göra. Men ibland blir det liksom lite svårt att tolka vad det är hon vill, trots den höga stämman.

Jag - Vad vill du ha till lunch?
Barnet - JAG BESTÄMMER SJÄLV!
Jag - Ja jag hör det. Men vad vill du äta?
Barnet - Jag bestämmer det.
Jag - Men VAD vill du äta?
Barnet - JAG BESTÄMMER!
Jag - Då säger vi pasta.

Varför jag ens besvärar mig med att fråga om lunchen är för att hon just nu bestämt sig för att endast äta kolhydrater. Då kan det vara intressant att veta vilka kolhydrater som passar för dagen. Hon äter nämligen väldigt lite just nu. Men det brukar hon ta igen med råge när småfågelperioden passerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar