söndag 15 juli 2012

Kolhydrater är bajs

Nej, jag har inte gett mig på någon diet. Jag tycker inte att kolhydrater är bajs, så länge man äter det i moderata mängder. Å andra sidan mår min kropp (och framför allt mage) betydligt bättre om jag håller nere på kolhydraterna. Men nu har jag kommit på villovägar så det skriker om det.

Dottern har slutat med kolhydrater. Det som förra veckan var the shit är numera oätbart. Det är kyckling, lax, korv och annat proteinrikt som gäller. Jag tänker att det kanske är bra. Hon kompenserar frånvaron av proteiner gångna veckorna genom att äta mängder av det. Idag har hon ätit allt proteinrikt som funnits på min eller hennes fars tallrik och låtit oss nöja oss med det som blev kvar. Typ grönsaker och potatis/couscous. Nåväl, vi ska väl överleva även detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar