söndag 19 augusti 2012

En helt vanlig lunch.

Det är dags för lunch. Barnet står upp i sin stol vid matbordet iklädd enbart trosor och viftar på armarna. Tröjan har hon för länge sen tagit av sig då hon spillde mjölk över den. Hon ignorerar maten efter att ha ätit några tuggor.

Jag - Har du många myror i brallan?
Barnet - Ja. Jag har många brallor!
Jag - Jag ser det. Kan du sätta dig ner nu?
Barnet - Nej, jag måste göra så här - jag måste vifta jättemycket med armarna!
Jag - Kan du göra det sen?
Barnet - Nej. Vad är det som låter?
Jag - Det är diskmaskinen.
Barnet - Nej, vad är det som låter i badrummet?
Jag - Det är pappa som duschar.

Barnet hoppar ner från stolen, snabbt som attans.

Jag - Sätt dig ner!
Barnet - Men jag måste bara titta på pappa.
Jag - Nej, du äter lunch just nu.
Barnet - Men jag måste titta om han behöver hjälp.
Jag - Jag tror inte att han behöver hjälp i duschen.
Barnet - Jo, men jag måste kissa.
Jag - ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar