onsdag 15 augusti 2012

Jag ser inget!

Efter några månaders...eh ja...teknikstrul är vi åter igen vänner med Spotify. Teknikstrulet bestod av att jag kasserat mitt gamla visa-kort nån gång i maj. Vad jag inte förstod var att vi haft Spotify free sedan dess. Jag har inte hört reklamen eftersom att jag inte lyssnat på musik via Spotify eftersom att gratisversionen inte går ihop med Sonos. Nog om det.

Ingen Spotify betyder att barnet lyssnat på musik på youtube. Musik på youtube betyder i de flesta fall tillhörande musikvideo. Dessa musikvideos roar barnet väldigt. Hon influeras på gott, men mestadels ont av dessa. Det onda med det hela är till exempel att hon inte vill ha byxor på sig, eftersom att Shakira inte tycks ha byxor på sig i en enda jäkla musikvideo. Shakira som förebild för barn kan man diskutera men det är ett helt annat inlägg.

Igår fick vi dock igång fanskapet. Och imorse tänkte vi lyssna på en massa musik. Det började bra. Typ tills musiken satte igång. Då börjar barnet vråla "Neeeeeej, inte DEN låten!". Vi satte igång att förhandla bara för att förlora stort. Hon skulle lyssna på nåt med Shakira. Och inget annat. Så, Shakira blev det. Men då blev det fel igen. "Neeeeeeeej, jag SER inget! Jag ser inte när hon dansar!" Det tog en stund innan jag förstod problemet. Hon förväntar sig en musikvideo till. Efter starka påtryckningar från barnet stängde vi av musiken och gick ut istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar