onsdag 22 augusti 2012

Skönheten har vaknat

Jag är minst sagt sliten idag. Och det beror inte så mycket på mina första två arbetsdagar som på den monsterförkylning som intagit min kropp. Jag skulle nog mått bättre av att sjukskriva mig igår, men det hela tog liksom fart när jag väl kommit till jobbet så det var lika bra att härda ut. Men fy fasen för tryckande huvudvärk!

Jag har lyckats släpa mig ur sängen för att göra iordning den frukost som inte tycktes göra sig själv. Och plockat fram lite alvedon. Sen ska jag kurera mig inför helgens jobb. 

Ny dag, nytt hopp, ny glädje.

Men allt är ju inte bara skit. För att fokusera på det positiva:
- Jag kom ihåg lösenordet till datorn på jobbet. Det brukar jag kunna glömma efter en veckas ledighet. Nu klarade jag att minnas det över åtta (ÅTTA) veckor! 
- Jag kom ihåg att ta med mig middag båda arbetsdagarna.
- Jag lyckades byta ett arbetspass med en snäll kollega nästa vecka så att jag slipper ställa in ett möte. 
- Jag fick sovmorgon imorse, även om barnets prat i hallen väckte mig innan de gick. 
- Jag hittade just överblivna smörgåsar från gårdagens styrelsemöte. Min frukostlycka är gjord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar