söndag 19 augusti 2012

Skilda världar

Jag sov som en kratta inatt. Kombinationen annalkande förkylning, ett något för varmt sovrum samt festande grannar gjorde att jag missade all tänkbar djupsömn med råge. Det som gjorde mig mest irriterad, förutom att klockan hann bli 04 innan jag kom på att jag kunde ta av mig täcket, var just de festande grannarna. De var liksom för långt borta för att jag skulle kunna slinka över och be dem sänka ljudet på musiken. Eller åtminstone stänga de helöppna balkongdörrarna. Jag kände en stor ilska över att en människa får för sig att ha ett hejdundrande partaj på en vardag. Jag var arg över detta tills imorse, när jag insåg att det var söndag. Så vardagspartajet var en vanlig hederlig lördagsfest. 

Den tid jag hade hejdundrande fester är förbi. Jag orkar helt enkelt inte längre! Kl 02 har jag somnat för länge sen. Jag orkar inte vakna bakfull med en pigg 3-åring i hasorna, som dessutom förväntar sig nån slags underhållning så småningom. Jag orkar överhuvud taget inte vara bakfull. Jag orkar inte missa en hel dag på grund av för stort alkoholintag i kombination med för lite sömn. Men vem vet, ge mig några år till (säg 20) så kanske jag orkar med en helkväll igen. Fram tills dess kommer jag troligtvis fortsätta att sova oroligt när grannarna har fest. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar