fredag 31 augusti 2012

Hur gick det här till?!

Sedan dotterns födelse då många, långa amningstimmar blev en del av min vardag, har jag önskat att vi kunde köpa en TV till sovrummet. Jag har såklart inte hållit denna önskan för mig själv. Men min man har inte haft samma önskan som mig.

När den här graviditeten blev ett faktum klargjorde jag att nu jäklar ska det dit en TV. Maken kontrade med att han i så fall vill ha ett playstation. Fair enough. Men TV'n skulle in i vårat liv först.

Så hände något märkligt. Förra helgen jobbade jag. Det i sig är inte särskilt märkligt. Men när jag kom hem från jobbet i söndags kväll, trött som få, fann plötsligt ett playsation i vardagsrummet. Men ingen sovrums-TV så långt ögat såg. Min man förklarade med ett leende att det var extrapris på denna spelkonsol just den dagen. Så det gick liksom inte att vänta. Vi tjänade ju pengar på att köpa den just då.

Jag känner mig lurad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar