torsdag 28 februari 2013

Barndomsminnen

Den här tiden på året - tidig vår - får jag tillbaka en lyckokänsla från mina barndomsår. Den känslan kommer ifrån att veta att man snart kommer att få plocka fram sin cykel. I kvarteret där jag växte upp kom föräldrarna oftast överens om när barnen fick börja cykla. För så snart ett barn tagit fram sin cykel skulle alla andra göra samma sak.

Jag brukade trampa på iskanterna vid sidan av vägen. Det krasade härligt under skorna. Och då visste jag att det snart vr dags. När cykeln sedan var framme brukade jag även försöka cykla på de iskanter som fanns kvar. Allt för att de skulle smälta bort helt.

Igår under min långpromenad passade jag på att köra vagnen längs med iskanterna. Och så tänkte jag på att jag snart kan ta fram min cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar