onsdag 6 februari 2013

Jag vill isolera mig

Den här tiden på året - när virus härjar fritt på förskolor, arbetsplatser, i kollektivtrafiken och mataffärerna - vill jag helst låsa in hela min familj. Nej jag brukar inte vara särskilt nojig, men med en liten bebis i hemmet önskar jag att flunsor och magsjukor och andra basiluskor håller sig borta. För önska är väl allt man kan göra.

Igår vid hämtning på förskolan flaggades det för att det går magsjuka. Det i kombination med att storasyster fått för sig att det var morgon redan 03:30 gör att jag håller henne hemma idag. Eller resten av veckan faktiskt. Så håller vi tummarna för att vi slipper bli sjuka!

För övrigt började jag själv dagen med Alvedon och Ipren med förhoppningen att mina ömma muskler ska dämpa sig lite. Än så länge funkar det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar