tisdag 26 februari 2013

DIY för tusan

Jag fick feeling och gick loss på dotterns bord under eftermiddagen. Någon (dottern är starkt misstänkt!) har skrapat med något vasst så att det blivit djupa skåror i bordsskivan. Och det är inte tal om nåt gediget hantverk till att börja med, så att slipa skivan och måla om är liksom ingen idé. Där nånstans slog det mig att jag har en vaxduk som inte används och som skulle passa utmärkt på bordet. Och så var jag igång. Här har ni mitt verk i bilder.



Bordet före


Skårorna i bordsskivan


Här har jag klippt ut en lagom storlek vaxduk.


Så gick jag lös med min vän spikpistolen. "Den låter jättejättehögt mamma!" Allt enligt dottern.


Och så här blev resultatet! Man bör inte titta på bordet från sidan eftersom att jag inte orkade vika in kanterna undertill. De sticker alltså fram lite. Men snyggt blev det.

2 kommentarer:

Edib sa...

Snyggt! Kan du hand om en soffa?

Lagoma Linnea sa...

Haha visst! Jag tar med spikpistolen när vi kommer upp :)

Skicka en kommentar