onsdag 27 februari 2013

Lugnet goes tre år

När jag hämtade yrvädret från förskolan igår var det en i personalen som sa att jag alltid är så lugn när jag hämtar. Jag började skratta av detta påstående även om det såklart är positivt om personalen uppfattar mig som lugn. Själv känner jag mig mest som att jag balanserar på randen till galenskap när dottern sätter sig på tvären. Och det där med att sätta sig på tvären gör hon mest hela tiden nu.

Idag är en somlig dag och dottern gör sitt bästa för att driva mig till vansinne. Och när jag är tillräckligt nära galenskapen blir jag själv tre år. Idag har jag hittills hört mig själv säga
- Men jag tycker inte heller att det är roligt att plocka undan disken.
- Jag skiter faktiskt i om du inte äter nån mat.
- Jag vill faktiskt inte läsa för dig heller.
- Nej jag vill inte lyssna på dig heller.

Som sagt, lugnet själv. Men till mitt försvar har dottern bestämt sig för att hon vill vara skitsur ikväll (hennes ord). Så vi matchar varandra väl. Jag har bett maken köpa med sig marabou apelsinkrokant med hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar