fredag 15 februari 2013

Jag försökte i alla fall

En plogbil skådades sent igår kväll i vårt kvarter. Detta gav mig hopp om möjligheten att ta en promenad med barnvagnen och inte bärselen idag. Sagt och gjort - barnet bäddades ner och vi traskade iväg. Jag hade några ärenden på vägen och tänkte mig därefter en lång tur mot Vinterviken och sen runt Trekanten. Allt för att testa mitt bäcken. Härligt!

Trottoaren var välplogad och vagnen gick att styra utan problem. Ända tills att jag gått som längst bort på promenaden och började känna av ett skavsår på lilltån. Därefter vaknade bebis och tyckte att han åkt klart. Darn! Jag tog mig hem genom att utföra nån slags hoppsasteg. Måste ha roat en och annan människa lägga vägen, men det bjuder jag på.

Bilden nedan tog jag strax innan jag kände av skavsåret. När jag kände mig pigg och rätt stark. Men det gick snabbt över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar