onsdag 13 juni 2012

Det tar sig

Snart, snart är det klart. Lite jobb kvar med trallen bara sen är balkongen redo för sommaren. Jag har handlat möbler, blommor, krukor, lyktor och ungefär 40 liter blomjord (jag passade på att plantera om samtliga blommor i hushållet när jag ändå höll på) så nu har jag så in i bängen slut på pengar. Fram tills att barnbidraget kommer om 7 dagar får maken handla all mat. Sittkuddar och pläd får vänta till nästa lön. 


Till höger i bild, på marken alltså, skulle det inte synts ett pissgult hus utan en vacker lönn. Av någon anledning sågades den ned i höstas. Nu ser vi grannarna lite bättre istället. Och de oss. Notera även att solrosen redan slokar. Det tog en vecka.

Den vackraste plantan av dem alla måste ändå vara skapelsen här nedan. Något som dottern planterat på förskolan och envisades med att ta hem. Den har en levande stjälk (eller vad det nu heter), resten är avbrutna på några ställen. Men den skulle promt ut på balkongen. Så nu bor den där. Jag undrar vad det är för sorts blomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar