onsdag 20 juni 2012

Råtthund önskas köpa

Jag tog en promenad med en vän igår till café Uddvillan i Mälarhöjden (tror jag det är). Jag har inte vart där tidigare vilket är konstigt med tanke på att jag varit föräldraledig i krokarna. Men vilket ställe! Fantastiskt läge ute på en udde, mysig uteservering, god mat och gott fika. Jag började direkt tänka bröllopsfest. Det börjar ju bli dags såhär 2,5 år efter bröllopet.

Nåväl, inne på toaletten fanns ett utdrag från en tidning från 1921. En annonssida. Jag hade svårt att slita mig ifrån den och satt och fnissade en bra stund. Kan någon förklara för mig vad en råtthund är för något? Jag tänker mig att det är en liten bjäbbhund, men jag kan ha fel.

Jag ber om ursäkt för den suddiga bilden, men jag satt och skrattade när fotot togs.

Fetaostpaj. Det var kämpigt att få salladen att ligga kvar på tallriken i blåsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar