torsdag 14 juni 2012

Vi gillar olika

Jag fyndade under shoppingturen igår. Det var nämligen inte vara balkongen som skulle pimpas. Jag hittade ett välbehövligt tårtfat. Genom åren har jag serverat tårta på allt möjligt - skärbrädor i trä och plast, tallrikar (som ger tårtan en vacker u-form), direkt på ett tårtpapper på bordet och på en bricka för att nämna några. Så jag tänkte att det var dags för ett redigt tårtfat lagom till det stundande 3-årskalaset. Jag hittade även ett kakfat i tre våningar. Också något jag letat efter ett tag, men kanske inte direkt behövde. Nöjd och glad kom jag hem med mina fynd.

När maken senare kom hem från jobbet var jag bubblande glad och ville visa vad jag hittat, som om det skulle göra hans dag typ. Han tittade på mina fynd och sedan på mig. Han petade lite på kakfatet och suckade. Sen undrade han hur jag tänkte när jag köpte tårtfatet. "Det är ju precis likadant som de där skålarna jag hatar!". Jag argumenterade att det minsann är av ett annat fabrikat och inte på långa vägar ser likadant ut (nåväl). Han var inte övertygad och när jag till slut inte hittade andra argument för att behålla tårtfatet förklarade jag att om han går och köper ett tårtfat själv så kan vi gå tillbaka med det jag köpt, väl medveten om att han inte har den minsta tid att gå och slöshoppa tårtfat de närmsta veckorna. Jag tror det kallas fult spel.

Förlåt älskling för att jag köpt ett fult tårtfat (som jag älskar!). Jag lovar att inte gnälla en enda gång när du vill kolla fotboll under det här VM/EM/SM eller vad tusan det nu är som pågår.

Mitt fina fina tårtfat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar