fredag 29 juni 2012

Sommarplågor

Myggor, fästingar och getingar i all ära, men en redig sommarförkylning är fan inte att leka med. Det som började med en borttappad röst på midsommarafton har utevklats till en otrevlig hosta med tillhörande halsont, huvudvärk och tät näsa (samt ömma bihålor). Jag bara väntar på den höga febern som ska skicka mig raka vägen till den långa kön på vårdcentralen. Kanske en liten antibiotikakur på det också så är festen igång på allvar. En oerhört trevlig start på semestern med andra ord.

Fördelen med det hela är att vi tar det väldigt lugnt. Vi lämnar knappt stadsdelen alls. Bara några kortare turer. Om andan faller på tänker jag ta mig en tripp till IKEA i helgen. Jag menar, det är ju ändå lönehelg och man vill ju inte missa the big happening. Vi behöver nämligen en billig lagerhylla till förrådet för att få ordning på oredan där nere. För tillfället skulle det bli väldigt förvirrat om en tjuv tar sig in. Man vet inte vilken kartong man ska börja riva i. Om man nu tar sig förbi väggen av resevagn, snowracer, pulkan och skrivbordsbenen vill säga.

Nej, dags för två alvedon och en kopp kaffe så att jag orkar mig ut även denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar