söndag 3 juni 2012

Nu blommar det!

Idag är jag lite extra glad för min mans intresse för bilar. Det är nåt slags bilevent (i brist på bätre ord) nånstans i Stockholm och han ville såklart dit. Han tog barnet med sig och åkte iväg. Jag har alltså haft en skön förmiddag ensam hemma.

Jag har passat på att plantera lite blommor, på kökordet. Det var så kallt och blåsigt ute att jag inte kunde förmå mig att hålla till ute på gräsmattan. Och så fick jag en anledning att dammsuga dessutom. Nu väntar jag bara på lite värme så att jag vågar släppa ut de stackars blommorna.

Solrosen var det enda som föll maken i smaken på plantagen igår. Så den kommer att få bo på balkongen. Jag gissar att det inte är en särskilt seglivad variant. Men fin är den!

Lite kryddor ska också få bo på balkongen.

De här...pelargonerna tror jag att det är...fick bo på franska balkongen.

Och så har jag snott lite syrenblomster från gården.

Om du undrar över varför i hela världen jag bloggar om mina blommor så kan jag berätta att jag är så rackarns kass på att hålla dem vid liv. Så det är alltså en stor bedrift för mig. Jag är glad och stolt om jag lyckas få mina krukväxter att överleva ett par veckor. Så det är väl värt att dokumentera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar