fredag 15 juni 2012

Här kommer sommaren!

För första gången på år och dar känner jag mig inte i det närmaste död när semestern närmar sig. Det är en oerhört skön känsla! En lång sjukskrivning och efter det deltidsjobb har definitivt gjort sitt för mitt mående. Att tvingas se över min livssituation och plocka bort sånt som jag helt enkelt inte orkar med har också bidragit till att jag mår bättre. Jag har ingen längtan efter att gå upp i tid. Inte alls. Visst är det trist att tappa pengar (och få en ännu pissigare pension) men jag ska ju orka också. Inte bara orka jobba utan orka vara Linnea på min lediga tid. Och nu orkar jag det.

Om tre arbetsdagar går jag på en lång ledighet. Det ska bli så oerhört skönt! Inte bara för att få koppla bort jobbet utan för att hinna göra sånt som vi inte hann med förra sommaren. Jag struntar fullkomligt om det är dåligt väder, bara jag får vara ledig. Sen ska jag fortsätta arbeta deltid.

1 kommentar:

Frida sa...

Ja, inte något ont som inte för något gott med sig. Visst säger man så? Kloka ord och tankar som fötts efter en tung period Linnea. Tror du kan dryga ut kassan rejält genom att lära andra (inkl. mig själv) att inse/göra samma som du INNAN det går för långt och man gasar rakt in i väggen. Deltid och prioritering is da shit!

Skicka en kommentar