onsdag 27 juni 2012

Jag ska bara...

Barnet har tjatat på mig sen hon väckte mig runt halv nio (nej, hon sov inte tills dess, hon var uppe med sin far) att hon vill gå ut. "Jag vill gå till paaaaaarken mamma. Och gunga lilla gungan!". Och jag svarade att jag ska bara äta frukost först. Sen skulle jag bara läsa tidningen lite. Sen skulle jag bara ta en snabbdusch. Sen skulle jag bara dricka lite vatten. Sen skulle jag bara hitta kläder. Sen skulle jag bara borsta håret. Och så vidare. När jag slutligen var klar och deklarerade att nu kan vi minsann bege oss till parken fick jag till svar att hon inte hade tid. Hon skulle bara spela klart (hon hade hittat ett nytt spel till paddan). Och när hon spelar klart skulle hon göra en annan sak bara.

Så nu sitter jag och väntar på att barnet "ska bara" tills hon gjort det klart. Sen ska vi titta på djuren i Aspuddsparken och jag ska argumentera för varför man bara äter glass på lördagar samtidigt som barnet argumenterar för varför man ska äta glass mest hela tiden.

1 kommentar:

Malin Skagerlind sa...

Oj vad jag känner igen mig. Tjat, tjat, tjat och så när jag väl är klar (jo, det är ju kaffet som ska drickas osv) har han hittat på något annat så då får JAG vänta :-D

Skicka en kommentar