onsdag 10 oktober 2012

Demensen slår till

Det sägs att julen snart är här. Och med julen kommer en massa planering. Just i år kommer själva julfirandet bli väldigt lugnt och oplanerat för vår del. Vi kommer att naturliga orsaker inte åka iväg nånstans utan bara vara hemma och vila och rå om varandra. Alternativt föda barn. Då blir det inte lika mycket vila. Men fortfarande ska julmiddagar och besök planeras in med vänner och bekanta. Och det gillar jag! Men ibland blir det lite knasigt.

Tidigare under dagen ögnade jag igenom familjekalendern som hänger i köket för att hitta tänkbara middagshelger. Jag fastnar på kolumnen där födelsedagar radas upp och undrar i mitt stilla sinne vilka av vårt barns kompisar som fyller år i början av december. "E & L 3 år" står det i födelsedagskolumnen. Jag kom inte på ett enda namn. Så slog det mig... det är ju vår bröllopsdag! Då har vi varit gifta i 3 år. 

Det är inte lätt när vardagsdemensen slår till med full kraft. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar