måndag 1 oktober 2012

Ingen semester utan förälskelse

Jag sitter och tittar på bilder från senaste semesterresan och drömmer mig tillbaka. Inte till mina svullna anklar och fötter, för de var inte nådiga, men däremot till lugnet, värmen och miljön. Jag förälskade mig i den lilla hamnstaden (eller byn snarare) och skulle mer än gärna återvända någon gång framöver. Jag förälskade mig även i en liten väskaffär med de finaste väskor jag sett. Jag hade kunnat köpa ett gäng om det inte vore för att jag misstänker att min man inte skulle känna samma glädje över detta köp som mig. Så jag höll mig från att förloras i väskshoppandet och nöjde mig med en plånbok istället. Men jag tänker fortfarande på väskorna lite nu och då. 

Jag sitter och känner lugnet, dricker en capuccino och blickar ut över Atlanten. Tyvärr bestod just denna kaffe av brunt vatten och grädde. Och strandpromenaden låg i Arguineguin - staden som gud glömde. Men vi hade en härlig båtresa dit och hem. 

Jag ägnade minst en halvtimme åt att välja plånbok. Sen gick jag tillbaka 3 gånger för att känna efter om jag verkligen valt rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar