måndag 1 oktober 2012

Gravidcravings

Jag har hittills under mina graviditeter haft ovanligt få cravings. Inga roliga i alla fall, som typ murbruk eller blomjord. Jag har haft perioder då jag varit mer sugen på något men det har aldrig hållit i sig. På grund av detta blev jag alldeles till mig när jag härom veckan satt i godan ro och tittade på Pluras kök. Men det var inget i matväg som lockade mig. Nej, istället fick jag en konstig känsla när jag såg att det alltid var någon i bild som hade en cigarett i mungipan. Jag blev så rackarns sugen på att röka! Jag som aldrig tyckt att det varit gott att röka kunde plötsligt inte tänka på nåt annat. Och jag började se rökande människor överallt och funderade på om jag skulle rycka cigaretten ur näven på dem och dra de djupaste halsbloss världen skådat. Men det har jag såklart inte gjort. Det finns ju bättre och sämre cravings att få. Och hallonbåtar hade nog varit hälsosammare. Murbruk och blomjord också för den delen. Så jag väntar fortfarande med spänning på att få en craving som jag verkligen kan grotta ner mig i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar