fredag 5 oktober 2012

Vård av barn

Efter en mycket produktiv arbetsdag här hemma igår hämtade jag ett mycket febrigt barn på förskolan. Lite trist, inte minst med tanke på att jag var laddad att fortsätta mitt arbete idag, men det är sånt som händer. Istället planerade vi för en hemmadag med mycket film och soffhäng. 

Det började bra - jag fick ligga och dra mig i sängen en timme tack vare paddan och en flaska välling. Sen kom jag på att jag skulle iväg till vårdcentralen och lämna ett prov under förmiddagen och såg soffhänget försvinna. Dessutom visade sig barnet vara näst intill feberfritt och något piggare än beräknat. Så, barnet fick sätta sig i vagnen, och jag gick i sakta mak mot tunnelbanan. Efter att ha lämnat provet kom barnet på att hon ville leka i en park. Jag och mina fogar tyckte att vi gått klart för dagen. Möjligtvis för hela helgen. Men istället fick jag snällt sätta mig på en väldigt sval parkbänk och titta på när barnet underhöll sig själv samtidigt som hon vrålade "när kommer mina kompisar?". Kompisarna höll sig borta och till slut gick hon med på att gå hem. 

Nu har jag bestämt att vi fått tillräckligt med frisk luft för dagen, trots strålande sol. Vi får väl öppna balkongdörrarna om det börjar gå nån nöd på oss. 

Ett stycke barn i liten klätterställning. "Jag ser skogen härifrån, mamma!".

Blivande tvåbarnsmamma med en önskan att lägga sig på en soffa.

Träden i närområdet bjuder på härliga höstfärger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar