söndag 9 december 2012

Adventsgreetings från soffan

Nej, vi är inte ute i pulkabacken idag och dricker varm choklad och grillar korv och pinnbröd. Även om det hade varit väldans mysigt. Särskilt i förmiddags när solen lyste upp all snö. Istället har vi passat på att kolla att barnvagnen är rullduglig (vilket den kanske är om däcken pumpas), kollat om det är något mer som behöver köpas i veckan till bebis, letat efter en kartong med bebissaker i förrådet (big fail på den!), lekt katter, hästar och barn och tittat på väl valda scener ut Bilar och Meckar Micke. 

Barnet går fortfarande runt i pyjamas och fjärilsvingar. Jag tycker att det passar utmärkt idag. Det är ju ändå söndag. Och andra advent. Man kanske borde tända ett ljus eller två? Det blev ingen adventsstake i år eftersom jag råkade bära ner lådan med julsaker till förrådet igen innan jag plockat fram just den. Men jag gissar att julen kommer ändå. 

Barnet har börjat hinta om att hon vill gå ut. Så som den goda mor jag är tänker jag nu skicka ut barnet bland snön tillsammans med sin far. När de ändå är på vift tänkte jag att de kan köpa ingredienser till kvällens middag. Två flugor i en smäll så att säga. Glad andra advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar