fredag 21 december 2012

Stäng av musiken, mamma!

Lillebror gillar att ligga vid bröstet. Länge länge länge. Så länge att det hela snabbt blev otrevligt. Inte på grund av närheten (han får gärna bo på mig) utan på grund av att mina stackars bröst inte längre ville vara med. Istället för att amma fick jag snart prova en elektrisk pump på BB. Och den rosa bröstmjölken blev snart allt mer vit. Jag har fortsatt med pumpen sen dess, för att få vila brösten. Och så pytsar vi på med ersättning när pumpen inte är tillräckligt snabb. Det funkar jättebra förutom att man blir väldigt låst till hemmet. Och att det tar längre tid än att amma. Och att lillebror är så snuttig att jag tycker lite synd om honom som inte får ligga vid bröstet. Men än så länge funkar det bra att pumpa, trots allt. Jag hoppas för enkelhetens skull att vi snart kan komma igång med amningen igen.

Igår kväll satt jag i soffan och pumpade mjölk samtidigt som jag läste en bok för storasyster. Hon blev dock väldigt störd över det rytmiska pumpandet och bad mig att stänga av musiken eftersom att hon fick ont i öronen. Det tog några sekunder innan jag förstod vilken musik det var hon menade. Sen fortsatte jag att läsa, fast lite högre. Allt för att överrösta musiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar