måndag 3 december 2012

I väntan på att orken sköljer över mig

Jag har tagit till ett nytt grepp för att motivera mig att göra sånt som behöver göras här hemma. Jag lämnar spår i lägenheten. Än så länge har orken hållit sig borta. Men vem vet, rätt vad det är kanske den överfaller mig så att allt blir gjort. 

- På köksbordet står två hyacinter i glaskrukor, oplanterade och kvar i fula plastinnerkrukor. Detta i hopp om att jag ska se de stackars blommorna och kasta mig över dem (och påsen med blomjord) och rädda dem från en för tidig död. 

- På en stol hänger den enda jacka jag kan ha för tillfället. Problemet är att samtliga knappar håller på att lossna och behöver sys fast igen. Så på jackan ligger sytråd och en nål. Någon som känner sig manad? Inte jag. 

- I sovrummet ligger en sprayflaska impregnering för läder/skinn som ska sprayas på mina nya vinterskor. Innan de är sprayade och torkade kan jag inte använda dem. De är än så länge helt osprayade.

- I sovrummet ligger också två opackade resväskor. En till mig och en liten till treåringen, som ska packas inför den kommande förlossnings och BB-vistelsen. De väntar på att fyllas med... ja, vad?!

- I hallen ligger ett gäng kartonger som väntar på att slängas i återvinningen. Jag ORKAR inte bära dem med mig. 

- I min hand håller jag en kaffekopp med härligt nybryggt kaffe. Jag börjar där. Och jag slutar förmodligen också där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar