måndag 10 december 2012

I skrivande stund...

...pågår intensiva förberedelser för nobelbanketten. Och jag vill såklart inte vara sämre. Laxfiléer är framplockade ur frysen. Det syns inte eftersom den ena ligger upp och ned, men de är av olika märken. Kanske ska ordna med ett blindtest. Eftersom maken jobbar sent är det jag och barnet som ska njuta av denna måltid. Till laxen, som kommer att slängas in i ugnen en stund serveras pasta (till barnet) och potatismos (till mig). Eftersom att det ändå är nobeldagen tänkte jag festa till det med upptinade ärtor och ett par morotsstavar till. Har jag tur så finns en klick creme fraiche i kylen som kan agera sås. Kanske med lite örtsalt på. 

Min klädsel är densamma som igår - rosa mjukisbyxor (som eventuellt byts ut mot gravidjeans när barnet ska hämtas på förskolan), långt linne och en stor t-shirt över. Nästan allt är fläckfritt. Förutom byxorna då, men de ska ju ändå vara under bordet så ingen lär lägga märke till det. Barnet kommer troligtvis vara klädd i en fläckig t-shirt, kofta och trosor. Det vill säga standardklädsel för henne i hemmet. 

Efter maten funderar jag på att bjuda barnet på popcorn, så att jag får sitta en stund framför TV'n och kolla in det lite finare folkets nobelstass. Kanske äta lite smågodis själv. Och glögg vore inte så dumt när jag tänker efter. 

Sen ska vi dansa till popular, waka waka och flytta på dig samtidigt som vi hoppar i soffan. 



Jag vill utmana er alla att försöka överträffa min alldeles egna nobelbankett. Det kan bli svårt, jag vet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar