lördag 22 december 2012

Jag har fixat vinterns plogning!

Som sagt, snöplogningen på vår gata är räddad för denna vinter! Och ni har mig att tacka. Jag fixade detta tidigt igår morse när jag skulle värma mjölk. Helt fredligt stod jag i vårt nedsläckta kök och tittade ut genom fönstret, noterade till min glädje en plogbil och började följa den med blicken. Jag stod framför fönstret medan den körde förbi. Jag noterade att han som körde tittade mot vårt hus. Sen noterade jag att han vred på huvudet mot vårt köksfönster när han passerade, så att han till slut tittade bakåt. Då insåg jag att köket inte alls var särskilt nedsläckt. Jag stod nämligen framför den öppna micron, därifrån det lyste ordentligt. Och jag stod i bara trosor.

Så, hur kan jag då tro att jag fixat plogningen genom denna ofrivilliga blottning? Det ska jag tala om - idag körde ytterligare en plogbil förbi vårt hus. Vår gata har blivit plogad två dagar på raken! Det kan bara inte vara en slump. Så varsågod kvarteret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar