onsdag 5 december 2012

Såhär inifrån är det rätt mysigt med snökaoset

Jag väcktes från min djupa morgonsömn av ett sms klockan 8:15. Förskolan meddelade att de idag leker inne. Persiennerna drogs upp och jag förstod varför. Idag råder snökaos i Stockholm! I förra veckan var det bara första snön som kom och då blir det lätt lite kaotiskt. Men idag blåser det och snöar vilket gör att vi får finfin drivsnö über alles. Det är hala spår, igensnöade spår, stillastående bussar och bilar (nu skulle jag vart ute med min sandhink och spade) och stora förseningar. Jag överväger just nu att ställa in mitt besök hos barnmorskan i eftermiddag. Men jag avvaktar lite till. Och gör i ordning mer te inne i värmen så länge. 


Förresten, kan förskolan ordna hemleverans av barn? I så fall behöver jag inte lämna hemmet alls idag. Jag har nämligen lovat att hämta henne i pulka (den som ses översnöad på bilden ovan, på balkongen, närmast dörrarna) och det känns som att det projektet skulle kunna starta förlossningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar