onsdag 5 december 2012

Jag överlevde!

Trots att det inte var plogat nånstans längs vägen så att jag bitvis fick gå med snö upp till knäna (jo, det är faktiskt sant!) så tog jag mig både in till barnmorskan på Södermalm och hem. Men det tog sin lilla tid. På hemvägen stod både grön och röd linje stilla. Men jag väntade med stort tålamod. Och jag har sällan sett så glada barn på vägen hem från förskolan, krypandes i snön ända fram till huset. Jag tackar mig själv för att jag tog pulkan och inte vagnen idag. För vagnen hade inte kommit fram alls.

Nu håller jag tummarna för att det inte blir någon förlossning idag. Då blir det nämligen hemmaförlossning. För det är inte plogat en endaste millimeter här i krokarna så inga dubbdäck i världen skulle hjälpa mig. I väntan på förlossningen (nåväl, den kommer nog dröja ett par veckor till) ska vi fira läderbröllop idag med hämtpizza. Affärerna har nämligen inte fått några leveranser idag på grund av snön. 

Vagnarna utanför förskolan. 
Tre glada katter kryper runt i snön. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar