tisdag 4 december 2012

Bröllopsutstyrsel

Jag stod och pratade med ett affärsbiträde härom dagen. Jag letade present. Jag säger att jag och min man varit gifta i tre år och därmed firar läderbröllop i år. Hon ser riktigt exalterad ut och säger "Men gud så roligt! Hur var det?". Jag tänker inte vidare på hennes tonfall utan pladdrar på. Tills jag efter en stund inser att hon tror att vi hade ett läderbröllop. Typ brudklännig i läder och hela kittet. Bara tanken på mig själv, men framför allt min man, iklädd läder från topp till tå får mig att brista ut i gapskratt. Och så förklarar jag mellan skrattsalvorna att treårig bröllopsdag kallas just läderbröllop. Jag kom helt av mig i min shopping och gick till slut därifrån tomhänt, klart gladare än innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar