lördag 3 november 2012

Balett Gangnam style

Hur man roar ett uttråkat barn? Man lägger fram en dansmatta (dvs en yogamatta) på vardagsrumsgolvet och sätter igång musik. Barnet meddelade att hon ville dansa balett. Jag försökte leta på spotify efter passande balettmusik men insåg att jag inte hade någon aning om var jag skulle börja leta. Så medan hjärnan gick på högvarv kollade jag snabbt på topp spår (ja, det är särskrivet) och vad hittade jag där? Gangnam style. Jag tänkte att det kunde passa bra. Jag fick dock IG från både barn och make för musikvalet. Men det löste sig snart när min hjärna hunnit ikapp och jag letat fram lite klassisk musik. 

Balettkjolen är på. Man ska tydligen ha rosa kläder när man dansar balett. 

Hon ledsnade dock efter en stund och gick över till att läsa istället. Hon hävdar att boken handlar om prinsessor.  Och att mammor och pappor inte får läsa den. Jag ska spara den så att hon kan läsa den om ett antal år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar