fredag 2 november 2012

Luriga rackare

Jag vaknade imorse av att barnet satte sig upp i sängen och deklarerade "men oj, klockan är redan halv tio!". Det var väl inte riktigt sant. Den var närmare fem i sju. Men ändå. Hon tyckte att det var hög tid att kliva upp. Hon nös betänkligt och klämde ur sig några hostningar, så efter vällingen tänkte jag att det är väl lika bra att hon är hemma från förskolan idag. Det kan vara mysigt med en dag i soffan. Men ack så jag bedrog mig.

Barnet har redan visat att hon minsann inte är sjuk. Hon har hoppat i soffan hela morgonen. Hon har vallat mig runt i lägenheten med en kaffekopp i handen, i hopp om att jag skulle piggna till. Men hon är fortfarande betydligt piggare än mig. Det är bara att inse att barnet agerat skensjuk. Dags för mig att aktivera mig med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar