måndag 5 november 2012

Tror ni han märker att jag köpt ett julpynt?

Jag kunde nämligen inte hålla mig. Där inne på Åhléns stod den här ljusstaken och väntade på mig. Jag som bara skulle köpa ett lucialinne till trollet. Nu hävdar trollet bestämt att hon vill vara prinsessa på Lucia istället. Hon vill det så pass att hon låg ner på marken och storgrät på väg hem från förskolan när jag sa att då kanske hon kan ha sin ballerinakjol och nån tröja. Det var tydligen fel. Jävligt fel! Så det var väl bara tur att jag inte kom ända fram till lucialinnena på affären. Men åter till ljusstaken. Den är snäll och vänlig och har lyst på mig med sina röda ljus under kvällen. Jag hoppas att den får godkänt av maken som är på ingång snart. Annars har vi fått en till Staffan i hemmet. Och det vore onekligen olyckligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar