fredag 30 november 2012

En dagens mitt i snökaoset

Dagen till ära, då snökaos råder i Stockholm, känner jag att det är på sin plats med en shitlist. Ja snön kommer varje år. Och ja, varje år blir det snökaos i Stockholm. Bilar halkar runt som bambi på hal is. Många med sommardäcken på fortfarande. De flesta övriga kör med dubbfria vinterdäck (dessa skulle jag kunna skriva ett långt inlägg om, men jag går inte in på det just nu). Bussarna står stilla. Tunnelbanan stannar inte alls, på grund av hala spår. Även tvärbanan får problem. Höftleder hoppar ur led och skenben går av på mitten. Mitt i detta kaos är det lätt att börja irritera sig på sin omgivning. Särskilt när man är höggravid och har nära till de flesta känslor. Så där har ni den! Dagens shitlist: 

1. BILIST med sommardäck
2. Bilist med sommardäck
3. En till jävla bilist med sommardäck
4. Bilist som dagen till ära bestämmer sig för att träna halkkörning för första gången. I Stockholms innerstad. 
5. Hundbajs på trottoaren. Ja egentligen är det då ägaren som hamnar på shitlist'en. Hunden kan ju inte så för var den bajsar. 
6. Avslag (ja nu är jag bitter och tänker framåt)
7. Hemorrojder

Med det på pränt lämnar jag det hela bakom mig och går mot en mycket trevlig helg ute i Nacka där jag och ett gäng goda vänner med och utan barn ska vara husvakt. Och jag lovar att köra försiktigt. Gör det ni med! Och var snälla med varandra ute i trafiken. Jag må skaka på huvudet en hel del idag men jag är snäll. Och jag har både en stor hink med sand och en snöskyffel i skuffen. Väl mött!

2 kommentarer:

Frida sa...

Så det var alltså sand i den ovanligt tunga Turkisk Yoghurt-burken... =)

Lagoma Linnea sa...

Haha japp!

Skicka en kommentar