onsdag 21 november 2012

Min vän propplösaren

Gårdagens rymdraket är ett minne blott. Delar av den har i ett obevakat ögonblick flyttat ner i avloppet och orsakat ett tvärstopp. Resterna som hängde kvar på väggen har jag själv slängt i sopkorgen under vilda protester från barnet som ville ha den halva rymdraketen kvar just där. Så nu går det alltså sådär att tvätta händerna i badrummet. Eller det går jättebra om man vill använda samma vatten hela dagen. Det rinner liksom inte undan alls.

Så för att avhjälpa detta har jag pepprat handfatet med lite propplösare och hett vatten. Nu väntar jag med spänning på att det ska gå nån timme så att jag kan spola kallvatten över eländet. Och hoppas att proppen försvinner. Annars måste jag leta fram en massa passande verktyg för en hobbyrörmokare och det är inget jag känner någon större lust till för stunden. Men jag kan i alla fall inte påstå att jag har för lite att göra, trots att bebisen inte är här än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar