onsdag 21 november 2012

Idén som var god en liten stund

"Jamen vi äter väl middag vid soffbordet då", tänkte jag när barnet var för trött för att ta sig de få metrarna till köksbordet. Jag var nämligen själv för trött för att argumentera med barnet (som näst intill redan sov). Hon var med på noterna och åt av maten, även om hon dissade kycklingen. Men sen blev det lite knas. Tallriken hoppade ur hennes grepp och slungade sig ner på golvet så att makaronerna stänkte över hela vardagsrummet. Då var det slut på det roliga. Barnet satt en stund och åt makaroner direkt från mattan innan hon gav upp och satte tänderna i salladen istället. Imorgon ska jag vara lite piggare och eventuellt något mer disciplinerad. Men bara eventuellt.


Makaronerna var åtminstone lätta att dammsuga upp. 
För övrigt har jag klarat dagens inspektion hos barnmorskan. Bebis är ligger fixerad (med huvudet nedåt)(vore jobbigt med en fixerad rumpa med så få veckor kvar). Blodsockret är bra. Blodvärdet är bra. Magen växer som den ska och har sjunkit ordentligt. Blodtrycket var dock med  mina mått mätt skyhögt (det vill säga normalt). Men då hade jag just druckit en stor kopp kaffe och promenerat säkert 450 meter en stund innan, så vad kan man begära egentligen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar