torsdag 15 november 2012

Det finns många märkliga jobb

Jag åt frukost framför "Efter tio" på TV4 imorse. Eller imorse kanske är fel ord eftersom att klockan var väl över tio. För mig var det dock morgon. Det diskuterades otrohet och tillit. En kvinna berättade om hur hon blivit bedragen av sin älskare som sedan blev hennes man (det var först då han bedrog henne) och hur blind hon varit inför detta. Såklart en väldigt tråkig historia. Otrohet är aldrig okej. Men så kom det intressanta. 

Ytterligare en kvinna kommer in i studion. Hon arbetar som "detektiv" (rätta mig gärna om jag har fel, är för trött för att googla hennes titel) och hennes kunder bestod av främst kvinnor, men även några män, som misstänkte att deras partner är otrogen. Det finns tydligen en krets människor som är beredda att lägga pengar på att en detektiv förföljer deras partner och dokumenterar bevis på deras eventuella otrohet. 

Allvarligt talat, skulle jag misstänka att min man var otrogen mot mig skulle jag ställa honom mot väggen. Om han nekade skulle jag ha två val - att tro honom eller att inte tro på honom. Sen är det upp till mig att agera därefter. Om jag inte skulle tro på honom skulle jag inte leja en detektiv. Snarare skulle jag välja att avsluta relationen eftersom att jag ändå inte trodde honom. Men det finns alltså de som väljer att istället låta betala någon för att spionera på dess partner för att ta fram bevis. Min enda tanke är - om tilliten ändå är så pass låg i förhållandet, varför inte avsluta det hela? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar